...

.

Wednesday, April 20, 2011

jalan lurus bukan simpang siur

awal pagi menyentap kalbu menandakan kepergian ku semakin hampir, untuk kejelasaan lebih lanjut tinggal beberapa jam sahaja aku akan tinggalkan kotak malaysia ini. 2 minggu bukannya lama tapi sayup hati aku utk aku tinggalkan benda yg selama ini aku idamkan. terutamanya seorang insan yang berglar wanita dimata aku. kau pari pari malam sering kala menghambar perasaan aku yang ketika kala dingin memecah kebekuan jiwa senja. SUHAIDA GHANI maksud ku. nama yang dulu ku usir tapi kini jadi kebanggaan dalam hidup ku. kau menjadi panduan hidup. kau menjadi cinta pertama, kau menjadi ratu yang aku sendiri tidak tahu untk aku ungkapkan dalam frasa ini. memang kau lah wanita aku idamkan. kepermegiaan yang tidak selama ini aku rancang wujud memecah fenomena dalam hidup aku. kau intan yang aku genggam penuh kukuh tidak aku benarkan sesiapa menyentuh mahupun melihat. aku menggilap kau secantik jiwa yang kau curahkan kepadaku..setibanya aku disana jangan kau menukar angin yang selalunya kita cipta haluan hidup kita bersama. ingat perancangan dan ingat pesanan yang berjalan dimulutku menyampai kan kepada mu wahai awan yang bernama SUHAIDA GHANI. setibanya pulang aku memijak kota Malaysia akan kau orang pertama menjadi habuan aku dan santapan malam aku, akan aku lebarkan sayap aku. membuka pelbagai puisi akan aku dendangkan kepadamu wahai pari pari. 


INDAHNYA KAU WAHAI PARI PARI AWAN SENANDUNG
CINTA AKU KEPADA KAU TIDAK PERNAH LAPUK SEPERTI KAYU BASAH
CINTA AKU TIDAK PERNAH BERKULAT SEPERTI MAKANAN YG DITINGGALKAN
HIDUP AKU, NYAWA AKU, JANTUNG AKU, NAFAS AKU HANYA ADA SATU DAN IANYA ADA PADA KAU WAHAI PARI PARI AWAN *SUHAIDA GHANI



coretan bangsawan asing :-) FARHAN IZZAT @ kuku garit
mandiku hanya kau sorang SUHAIDA GHANI

No comments:

Post a Comment